Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 15. november 2013

Egeskov julemarked

Lidt jul får I altså her inden 1. december. Der er nemlig julemarked på Egeskov denne weekend, så vil fortælle lidt om vores oplevelse sidste weekend. 

Jeg elsker julemarkeder og synes det er vildt hyggeligt at gå rundt og blive helt glad og julet. Selvom jeg altid ender med kolde tæer og træthed overalt, så tager vi afsted lige så mange gange vi kan få det til at passe. I weekenden havde mine forældre spurgt om vi ville med forbi Egeskov. Så vidt jeg kan forstå er det vist helt nyt med julemarked der, så vi vidste slet ikke hvordan det ville foregå. Vi fik samlet forældre, søster og børn og tante og onkel og så afsted. Desværre blev vi slemt skuffede. 

Jeg har aldrig været på Egeskov Slot og havde derfor glædet mig til at gå rundt dernede i total juletosse humør. Det var ikke så dyrt at komme ind. 50 kr. per mand er egentlig okay. Desværre får man nærmest ingenting for pengene. Julemarkedet bliver holdt i Veteran museet og i en af staldbygningerne. I Veteranmuseet kunne vi nogenlunde komme rundt med vores klapvogn, som ikke er ret stor, da den skal kunne være i vores lille C1'er. Staldbygningen derimod måtte vi opgive. Heldigvis meldte morfar sig til at være udenfor med børnene, så vi andre kunne komme ind og kigge, men havde vi været afsted selv, havde vi måtte nøjes med de få boder, som der var i Veteran museet. Samtidig er det som oftest salgsboder og alle juleboderne var stort set i staldbygningen, så vi er da glade for, vi havde fået samlet familien, så vi kunne kigge lidt i hold. 

Kigget var derfor hurtigt overstået og vi besluttede os for at gå en lille tur rundt om slottet. Området omkring slottet er super skønt og vi snakkede om at komme igen til foråret. De har fået bygget en stor legeplads, som jeg er sikker på Prinsesse Pilfinger vil elske. 

Jeg fik taget lidt billeder med mobilen, så bær over med kvaliteten. 



Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com