Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 14. november 2011

Årets juledekorationer - ny juletradition

Sidste år lavede jeg en efterårskrans, som kan ses her. Det ledte til at min veninde og jeg kom til at snakke om at binde kranse selv. Det havde hun ikke prøvet og da min morfar er pensioneret blomsterhandler, tør jeg roligt sige, at jeg har prøvet at binde en del kranse som barn. Derfor aftalte vi at vi i år skulle ses og lave adventskranse.

Da hun ikke var den eneste, der syntes det kunne være hyggeligt at lave kranse og juledekorationer var vi søndag 5 piger hjemme hos mig. Vi havde været i skoven og hente pynt, skaffet gran, kranse, lys, ler og hvad der ellers hører sig til og så gik vi ellers i sving. Det var en rigtig hyggelig dag og vi var alle enige om at det skal vi igen til næste år.

Vi fik virkelig kreeret en masse, så da vi endelig var færdige, så mit spisebord således ud:


Jeg fik lavet adventskrans, juledekoration med til vores kalenderlys og en lille krans til døren.






Til sidst får i lidt billeder af vores projekt undervejs:





Share:

8 kommentarer:

  1. Ejjj hvor ser det hyggeligt ud :-)
    Mig og en af mine veninder har den samme tradition.
    Det er altid i den sidste weekend i November, og det er nu tredje år i træk.

    SvarSlet
  2. Det ser bare max hyggeligt ud og sikke mange fine kranse og dekorationer i har fået lavet!!! Jeres julebarometer må da snart toppe med al den julestemning der kommer med duften af gran og lys :D
    Glæder mig sindssygt meget til jeg skal i gang også!

    SvarSlet
  3. årh det lyder godt nok hyggeligt!

    SvarSlet
  4. Det var super hyggeligt, glæder mig allerede til næste år :-D

    SvarSlet
  5. Du milde, hvor har I været flittige. Det ser godt ud :)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  6. Jeg elsker sådan nogle traditioner :o) Jeg plejer hvert år at lave dekorationer sammen med min mor og søster og min mors tidligere kolleger, hvor den enes søn er blomsterbinder, så vi får nogle gange kreeret nogle vilde ting :o) Desværre har jeg lige fået at vide at det bliver aflyst i år :o(

    SvarSlet
  7. Sofie-> Ja det var super hyggeligt. Dejligt med sådanne traditioner. Vi skulle nå det inden 1. søndag i advent og da jeg smutter til London imorgen, var det bedst det blev i søndags.

    Micha-> Det var det bestemt :D

    Agnethe-> Det var også bare rigtig hyggeligt og er vildt overrasket over hvor meget vi fik kreeret.
    Ved nu ikke helt med julebarometeret, men kan være det kommer denne weekend i London.

    Gaia-> Ja ikk?! Det var bestemt også hyggeligt!

    Mor-> Ja det må vi gøre igen.

    Birthe-> Ja vi fik virkelig lavet en masse, det er jo helt vildt. :)

    Camilla-> Ej hvor øv at det er aflyst. Håber du finder ud af at få lavet lidt alligevel.

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com