Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 15. november 2012

Når dagen skal starte godt - Mysli fra Grøn Balance

For mig har det altid været vigtigt at få et solidt morgenmåltid, da jeg ikke fungerer på tom mave. Med en baby på ca. 2 ½ måned har jeg ikke så meget tid til at tilberede en masse morgenmad for tiden, så derfor var det oplagt at prøve Grøn Balances to nye mysli, da jeg fik tilbuddet.


Jeg må indrømme at disse mysli har reddet mange morgener, hvor lillepigen har krævet opmærksomhed samtidig med min mave. De har sørget for at jeg har været mæt indtil det har været tid til at lave frokost, hvilket jeg ofte oplever at købe mysli ikke formår. Drømmen er selvfølgelig at være total overskudsmor og lave sin egen mysli, men sådan ser hverdagen altså ikke ud herhjemme og kan forstille mig, at jeg ikke er den eneste der står i denne situation.

Disse to mysli er fyldt med fuldkorn og samtidig er det hele økologisk. Den ene hedder Grøn Balance Økologisk med Mysli Bær og Kerner. Denne indeholder eksotiske morbær, søde rosiner, græskarkerner og solsikkekerner. Den anden hedder Grøn Balance Økologisk Mysli Mandler, Frugt og Kerner og er fyldt med sprøde mandler, solsikkekerner, søde abrikostern og rosiner.

Jeg synes tit at bær og frugt i mysli bliver sådan lidt gummiagtigt og kedeligt. I disse to mysli synes jeg tværtimod at det gav myslien et ekstra pift, så for mig der normalt går uden om mysli indholdende dette, har det været en øjenåbner og bestemt noget jeg vil prøve af igen.

Sammen med myslien var jeg så heldig at de fra Grøn Balance havde vedlagt deres egne svanemærkede og FSC-mærkede servietter. At servietterne bærer disse mærker, er en garanti for, at servietterne belaster miljøet og din sundhed mindst muligt og er produceret af træfibre fra bæredygtige skove, hvor der ikke bliver fældet mere træ, end skoven kan nå at reproducere, hvor dyr og planteliv beskyttes, og hvor der er ordentlige vilkår for både skovarbejdere og lokalsamfundet. Dette også uden at der er gået på kompromis med kvaliteten. Servietterne er nemlig også kontrolleret af Varefakta og lever derfor op til Varefaktas krav til papirstyrke og sugeevne.

Jeg var slet ikke klar over at ovenstående var noget, man kunne tage højde for ved produktionen af servietter. Det har derfor været en øjenåbner for mig, at få lov at læse om dette og ikke mindst prøve produktet af.

Havde jo slet ikke fået skrevet hvor myslien kan købes. Den kan købes følgende steder: SuperBest, EuroSpar, SuperSpar og SPAR. 

Servietterne kan købes i SPAR og SuperBest
Share:

2 kommentarer:

  1. Hvor kan man købe muslien henne? Er det i specialforretninger eller? De lyder nemlig rigtig lækre..

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du spurgte. Det havde jeg da helt glemt at få med. Jeg har opdateret med købsoplysninger :) Tak.

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com