Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 30. november 2012

Ta-da uge 48 - To-do uge 49

Så er det tid til opdatering på ugens to-do, samt en ny to-do til næste uge.

Nu er det ikke de vilde ting, der kommer på mine to-do's. Det skulle jo gerne være sådan, at jeg kan gå lidt til og fra, så lillepigen også får den tid og opmærksomhed hun skal have.

Denne uge nåede jeg alle to-do's. Min liste så således ud:

- Bage tranebær- og pistaciebiscotti
- Ordne babylegetøjet til lillepigen
- Finde løsning på vasketøjs problem i bryggerset 

Idéen til bryggerset fungerede super fint. Det var den jeg fortalte jer om igår. Jeg er super glad for vores løsning til vasketøjet og det overblik det giver. Det hele endte med at se således ud: 


Tranebær- og pistaciebiscotti fik jeg også bagt og de smager altså skønt! Opskriften på dem kan du finde lige her. De har sådan nogle skønne farver, som gør at de bare ser super lækre ud. Så det er jo kun godt at de også smager derefter. 


Jeg har fået vasket lillepigens babylegetøj og det er nu samlet ved legehjørnet i stuen i to kurve. Meningen er at de skal have låg på, så man også kan bruge dem til små skamler, og så hun kan rejse sig op af dem, når hun når så langt. Lågene ligger hos min mor, da de skal ombetrækkes, så de er egentlig en del af to-do'sne, men da jeg skal have hjælp af mor, kræver det vi begge har tid. 



Ud over disse ting fra listen blev jeg også færdig med et af mine igangværende projekter. Ligesom lågene til skamlerne var det noget jeg skulle bruge lidt hjælp til. Jeg må nemlig indrømme at jeg ikke syr. Det er en af de ting, som jeg ikke har fanget interessen for, men da jeg havde broderet til en pude, som skulle monteres, så måtte jeg trække på mor. 


To-do uge 49: 
Næste uge skal lillepigen have sin 3 måneders vaccine. Derfor forventer jeg ikke at nå en masse, da jeg har sat tid af til at nusse om hende, hvis nu hun skulle blive lidt pylret. Der er dog altid noget man ønsker, man kunne nå, Så jeg har lavet en liste, men forventer slet ikke at nå den. 

- Bage marcipan-forsøg (jeg har en idé til en kage, som bare rumsterer rundt i hovedet. Kunne være lidt rart at prøve den af)
- Bage julesmåkager. (sidste år lavede jeg dette projekt med Dr. Oetkers juleopskrifthæfter, så selvfølgelig skal der laves en opskrift fra deres hæfte for 2012)
- Endnu et bryggers projekt. Kan afsløre så meget, at det har noget med den her at gøre: 

Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com