Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 30. november 2012

Hjemmelavede dåbsinvitationer

Til dåben har vi valgt at betale os fra maden, oprydning og hvad der ellers hører med. Simpelthen fordi det er vildt dyrt at leje lokaler i Odense, og prisen vi kunne få det hele for var noget billigere, end hvis vi skulle lave det hele selv og så kom vores egen tid jo så oveni.

Lidt ville jeg dog have lov at lave, så derfor gik jeg igang med invitationerne. Hvilket også blev gættet, da jeg her viste mit projekt frem inden jeg gik igang. 

Herhjemme har vi noget med den kære Tatty Teddy eller Me-to-you bamsen, (afhængigt af hvem man spørger.) Derfor er det også den jeg har taget udgangspunkt i, da jeg gik igang med invitationerne. Bamsen er oftest en dreng, men illustreres også i en pige udgave engang imellem. Jeg valgte derfor at gøre den til en pige ved at give den lyserød næse og lyserød sløjfe. Da det er helt udenfor den rigtige bamse at have andet en blå næse, har jeg derfor taget mig lidt friheder. 

Historien bag den grå bamse er en sød lille en og lyder således:

Samtidig tog jeg udgangspunkt i de lidt nyere udgaver af bamsen, hvor den er lavet i en lidt mere børnevenlig udgive, hvor bamsen er blevet lidt mere buttet og med et større hoved. 

Jeg er selv ganske godt tilfreds med resultatet og har nydt at få lov at lege med kreativiteten. 



Share:

4 kommentarer:

  1. Hvor er de bare søde! Rigtigt flot lavede. Vi har også et specielt forhold til Tatty Teddy i vores lille familie, og havde ham som topfigur på juniors barnedåbskage :o)

    Jeg er ret sikker på, at I efter dåben vil være vildt glade for, at I faktisk ikke skulle gøre så meget - det kan godt være en ret hård dag i forvejen - vi var i hvert fald glade for at slippe for en stor del af besværet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Camilla. Ja ved jo Tatty Teddy også hitter hjemme hos jer, så betyder meget du synes de er søde :)
      Jeg tror også vi bliver glade for det, især fordi dåben er 1. weekend i januar, og der er man ikke engang kommet ovenpå efter jul og nytår.
      Skal så bare lige se med den der kage. ;)

      Slet
  2. Hvor er den bare blevet god.. og så sød i lyserød.. :-)

    Knus Lone

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com