Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 3. december 2012

1. december bagning

Efter Amilia og jeg havde trillet en lille tur med barnevognen og havde fået hentet mel i lørdags sov hun 5 timer, hvilket gav mig masser af tid til at få brugt melet til noget fornuftigt.


Først fik jeg lavet mit marcipan-projekt. Det blev til disse lækre tranebær- og marcipan biscotti. Jeg blev inspireret af mine tranebær- og pistacie biscotti, da de simpelthen smagte så godt, at jeg, der synes det er fantastisk med marcipan i bagværk, måtte igang.


Derefter fandt jeg en rest creme fraiche i køleskabet og endte med at gå i sving med mine æble-marcipanhorn. Der var ikke helt nok, men så blev der suppleret op med mælk og margarine. Her fik jeg også afprøvet Dr. Oetkers nye Vanilje twister. Den er altså SÅ smart. Helt sikkert fast inventar i mit køkken fremadrettet.


Sidst men ikke mindst fik jeg lavet fordej til honningkager. Det er inspireret af Anne fra Maden i mit liv. Hun gik i sving og så tænkte jeg; hvorfor ikke lave en fordej, der hæver sammen med Annes. Så nu er jeg spændt på de resultater vi får ud af det.

Her brugte jeg god dansk honning, som jeg ved er et sikkert hit herhjemme.


Så kunne jeg heller ikke nå mere inden lillepigen kaldte. En dejlig dag med hyggebageri. 
Share:

2 kommentarer:

  1. Ork det er jo helt vildt hvad du har nået på den tid :D Det ser super lækkert ud og jeg er da lidt spændt på at høre om de der honningkager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja når først man kommer i sving i køkkenet, så kan man komme langt. Nød virkelig at have lidt tid for mig selv, mens lillepigen sov.

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com