Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

søndag den 23. december 2012

Bagt mandelkonfekt - Odense Marcipan

Det er ikke meget konfekt jeg har fået lavet i år, men lidt skulle der altså laves. Da svigermor havde sponsoreret "lidt" Odense Marcipan og jeg samtidig havde lidt æggehvide tilbage fra bagning af honningkager, gik jeg på jagt efter en god opskrift, der skulle bages. Det var oplagt at kigge forbi Odense Marcipans hjemmeside og der fandt jeg opskriften på disse lækkerier:


Jeg har lavet en version med kakao marcipan (til venstre i den lille kagedåse) og en med almindelig marcipan (til højre i den lille kagedåse).

Marcipan og nougat fra svigermor - luksus

Jeg lavede selv kakaomarcipanen, da det er super nemt. Jeg æltede blot ca. 10 g kakao i 400 g marcipan. Mængden af kakao kan varieres afhængigt af hvor kraftig smagen skal være.

Opskriften kan findes her, men skriver den også her med det samme.

Med kakaomarcipan:
15 stk

200 g ODENSE kakaomarcipan
100 g sukker
1 tsk honning
1 æggehvide (har du flere samlet, så vejer en æggehvide 30 g)
50 g mandler

Med almindelig marcipan:
15 stk
200 g ODENSE marcipan
100 g sukker
1 tsk honning

1 æggehvide (har du flere samlet, så vejer en æggehvide 30 g)
50 g mandler

Marcipan, sukker og honning æltes sammen. Æggehvide tilsætte lidt ad gangen.

Formes til kugler og dekoreres med mandler.

Bages ved 180 grader i ca. 15 minutter.
Share:

2 kommentarer:

  1. Rigtig glædelig jul til dig og din familie. Må i få nogle dejlige juledage og nyde at der kan slappes lidt af...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Agnethe! og mange gange i lige måde! Knus

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com