Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 5. december 2012

Kylling- og nudelwok - Opskrift fundet hos Santa Maria



Madplanen bærer i øjeblikket præg af, at vi har købt en wok. Vi havde en fra Ikea, men det fungerede bare overhovedet ikke. Derfor var glæden stor, da vi endelig fik købt en ny.

Da mit mål med madplanen bl.a. er at lave nem hverdagsmad, der er til at gå til og ikke kræver for meget tid og planlægning. Samtidig kan jeg godt lide at maden er kreativ og spændende. Derfor må jeg indrømme, at jeg er blevet ret så glad for Santa Marias Thai produkter. Det er simpelthen så nemt og man får lækker mad på ingen tid. 

Vi havde en Green Curry paste hjemme og anede ikke hvad vi skulle finde på. Derfor smuttede jeg ind forbi Santa Marias hjemmeside og deres fane med Thai mad. Her kan man finde det enkelte produkt, og så kommer der en masse opskrifter frem med dette produkt. Det er da smart. På den måde er man sikker på, at det produkt man har hjemme også bliver brugt. 

Man kan også bruge deres faneblad med opskrifter, hvis man har brug for god inspiration. Her kan sorteres efter forskellige kategorier. 

Jeg plejer ellers at lave maden ud fra opskrifter jeg støder på rundt omkring. Så det at søge efter en bestemt opskrift er ikke noget jeg gør ret tit. Er dog sikker på at Santa Marias opskrifter bliver brugt som inspiration fremadrettet, for det er da for nemt. 

Derfor er denne opskrift også tyv lånt fra deres hjemmeside og kan findes her. Opskriften får du dog også her, men ellers synes jeg da du skal kigge forbi deres hjemmeside. Det kunne jo være du også lige havde et af deres produkter stående, som du gerne vil have brugt til en lækker ret. 

Det er en super lækker ret, som slet ikke er stærk. Faktisk kunne jeg godt finde på at tilføje lidt ekstra green curry paste næste gang den laves herhjemme. 


1 pk Asian Noodles
1 pose frisk spinat ca. 140 g
1 dåse Organic coconut milk
2 spsk green curry paste
1 spsk madolie
1 løg
500 g kyllingfileter i strimler
2 spsk fish sauce

Woksteg kylling og løg i olien. 

Rør Green Curry Paste i. 

Tilsæt kokosmælken og fish sauce og lad simre i 2-3 minutter. 

Tilbered nudlerne som anvist på pakken. 

Rør spinat og nudler i og lad det hele stå i 1 minut. 

Share:

2 kommentarer:

  1. Novra det ser lækkert ud Bianca. Og hvor er det fint i de små "gryder" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte altså også super godt. Er selv meget begejstret for mine små gryder :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com