Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

fredag den 7. december 2012

Ta-da uge 49 - To-do uge 50

Denne uge har stået på endnu en af mors og mine hyggedage. Faktisk var jeg på besøg hos hende igår.

Derfor fik jeg lavet en af de der ting, som jeg må have hjælp til af mor. Dvs. en af de der ting, som jeg ikke skriver på ugens to-do liste, men som ville være skønt at få lavet.

Nu ser lillepigens skamler nemlig således ud:


Jeg nævnte dem netop i sidste uges ta-da, da jeg havde fået vasket lillepigens legetøj, så legehjørnet så ud som nedenstående. Nu er det pakket fint væk og matcher gyngestolen. Synes selv det er blevet super fint.



Nå men det var lidt uden for ta-da listen for uge 49, men det er jo en slags ta-da, der ikke lige er sat al for meget tidsplanlægning på.

Så nu til ugens ta-da. Jeg havde planer om at nå følgende:
- Bage marcipan forsøg
- Bage julesmåkager
- Lave bryggers projekt

Jeg nåede faktisk alle ugens to-do's. Jeg har dog ikke fået blogget om nogen af dem, men derfor vil jeg jo gerne vise frem:

- Mit marcipanforsøg gik ud på at få lavet disse tranebær- og marcipanbiscotti


De var en del af mit 1. december bag, som du kan se meget mere om her. Opskriften har jeg ikke afsløret endnu, men den kommer, for de smagte altså super godt.

- Julesmåkagerne blev til lidt andet end småkager. Jeg endte nemlig med at lave disse små chokolade kager, som traditionen tro kommer fra Dr. Oetkers opskrifthæfte for 2012. Dem kommer der også et fint lille indlæg om senere, for opskriften er altså super god og samtidig har jeg valgt en lidt anden udformning.


- Bryggersprojektet blev jeg også færdig med. Har dog ikke nået at få taget billeder endnu, men I får lige et lille smugkig over processen undervejs. Så også her kommer der indlæg senere.


Sikke mange indlæg jeg skylder jer. Håber I vil kigge med når de kommer i løbet af næste uge.

Nu til næste uges to-do's.
- Julekort (jeg er igang, men langt fra færdig, men de skal jo ud, så må hellere blive færdig.)
- Julekonfekt (har jeg slet ikke nået at få leget med, så det kunne da være lækkert med lidt ekstra julehygge)
- Komme igang med at læse den nye krimi "Sonoffer" af Søren Hansen (jeg har nemlig fået lov at anmelde denne bog og glæder mig til at komme igang)

Ud over dette skal jeg nå at julehygge med min lille familie. Manden min skal nemlig arbejde alle weekender undtagen denne, så mon ikke der bliver plads til det også.

Håber I andre er ved at komme i julestemning og nyder det hvide vejr derude. Her kom julestemningen i hvert fald snigende, da lillepigen og jeg gik tur i søndags.


Meget modsat vores lille tur den 1. december, hvor vi fik følge af Tula.


Share:

2 kommentarer:

  1. Sikke fine skamler og gyngestol - det bliver lillepige bare rigtig glad for når hun bliver lidt større.

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com