Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

onsdag den 11. juni 2014

The fra Bohea

Jeg er ikke blevet så voksen, at jeg har lært at drikke kaffe endnu. En fejl siger nogen, men jeg ser det nu som et tegn på, at jeg bare nyder en kop the så meget mere. Derfor var det med stor fornøjelse, at jeg fik en prøvepakke fra Bohea i min postkasse. 

Theen har jeg puttet i et glas, så jeg rigtigt kan blive fristet, når det er the der skal på bordet. 



Theen blev nydt sammen med et par af mine hyggeboller med banan og müsli.


Jeg startede ud med en nyhed hos Bohea, nemlig deres Funky Matcha. Denne the bliver beskrevet som den ultimative grønne te, som traditionelt anvendes til de japanske te ceremonier.

Theen er lavet af grønne Tencha teblade som dampes, tørres og nænsomt males i en granitmølle til ultra fint grønt tepulver.

Man nyder derfor ikke blot et udtræk af tebladet, men hele tebladet i denne te.

Ifølge næringseksperter er Matcha en af de sundeste grønne teer, blandet andet pga. sit høje indhold af antioxidanter, vitaminer og klorofyl.

Jeg smagte på en Funky Matcha med smag af jordbær. Theen skal piskes med et matcha-piskeris eller en mini-elpisker. Da jeg desværre ikke ejer nogen af delene blev det et mini piskeris i stedet. Jeg synes dog jeg fik blandet det hele godt og den fik fint skum på toppen.


Det jeg godt kan lide ved grønne theer, er at de slukker tørsten. Denne the er bestemt ingen undtagelse og samtidig smager den altså godt. Smagen kommer virkelig godt frem og jeg synes, at jeg fik et ekstra energi boost af den. Det er derfor ikke en the jeg ville vælge om aftenen, men det frarådes også at drikke den senere end 4 timer før sengetid.

Jeg gået og overvejer at bruge thepulveret i en lille lækkerbid af en slags, hvilken har jeg dog ikke helt besluttet mig for, men kunne forestille mig, den ville smage skønt i marcipan. Det må komme an på en prøve. 
Share:

4 kommentarer:

  1. Du mangler vist at indsætte et link på hygge bollerne;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg da sørme også. Det kommer senere. Tak :)

      Slet
  2. Jeg drikker heller ikke kaffe, så spændende med nye ideer inden for teens verden :) Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt bestemt :) Der kommer meget mere løbende. Er dog lige blevet overmandet af lidt projekter herhjemme :)

      Slet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com