Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

torsdag den 29. december 2011

Nougat Småkager - Odense Marcipan

Inden vi tog hjem til jul nåede jeg at få lavet lidt mere konfekt. Jeg havde al konfekten med juleaften og skålene blev tømt, så det er ikke kun mig, der synes opskrifterne fra Odense Marcipan er et hit.

Disse småkager er super nemme at lave og tager ikke særlig lang tid. Jeg brugte dog lidt mere nougat end der står i opskriften, da jeg ellers ikke kunne dække alle småkagerne.



Opskriften kan findes på Odense Marcipans hjemmeside - her - sammen med opskrifter på en masse andre lækkerier.

Du får den dog her alligevel:

Nougat Småkager: 
400 g ODENSE færdig kransekagemasse
100 g ODENSE blød nougat (jeg brugte ca 150 g)
100 g mandelflager (jeg brugte hakkede mandler)

Kransekagemassen sprøjtes ud i små kugler på en bageplade med bagepapir.

Drys med mandler og bag dem ved 220 grader i ca 6-8 minutter til de er gyldne.

Smet nougat over vandbad og pensel den over kagerne.

Kagerne kan med fordel fryses.
Share:

3 kommentarer:

  1. De smagte bare monster godt :)

    SvarSlet
  2. Uhmmm hvor ser de bare max lækre ud! :D Bliver helt lækkersulten og det går da slet ikke så tidligt på dagen ;) Tak fordi du deler med os andre søde :)

    SvarSlet
  3. Øv lige dem her nåede jeg ikke at smage, men alt det andet var bare så lækkert, er ret vild med den nye marcipan med skovbær du havde med, uhmmmm tror det var den jeg fik guffet mest af :-)

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com